Godmorgon

Godmorgon, jag tänkte börja med att svara på en fråga jag fick igår angående mina bilder. Jättefina bilder. Gör du dessa i något speciellt program eller hur gör du ? Skulle uppskatta om du svara hur du gör. Blir väldigt nyfiken på hur det går till.
 
Tack! Jag börjar med att måla stödlinjer på ett papper för hand, när jag har gjort det scanar jag in bilden i datorn. Sen använder jag mig av Illustrator och Photoshop. Jag öppnar bilden i Illustrator och målar på bilden, men gör lite justeringar så det ser bra ut. Så alla svarta linjer gör jag där. Sen öppnar jag Illustrator filen i Photoshop och gör all färg och allt annat. Man kan köpa adobe paketet med alla prorammen i men om jag minns rätt kostar det ca 10 000kr, men eftersom jag går media får vi dom instalerade på våra skoldatorer. Men om man ska hålla på med sånt här MÅSTE man faktiskt ha dom programmen för dom är verkligen helt otroligt bra!
 
Jag kom till skolan idag vid halv 8!!!! och börjar halv 10, så nu har jag bra mycket tid på mig att jobba med lite skolarbete under tiden. Ikväll ska jag på preimären av Bad Neighbours med Fanny och Matilda, kommer bli en super kväll ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback