what is going on with sune

Du skrev en dag att du skulle skriva vad veterinären hade sagt om Sune och vad som kommer hända och så, men du gjorde aldrig det... Vad händer? :(
 

Jo det är såhär, Sune hade ju som sagt hovleds och kotledsinflamationer i både höger och vänster fram förra sommaren/ hösten och gick på igångättningsprogram, fick behandlingar och blev tillslut friskförklarad. Jag har inte kunnat sätta igång honom på riktigt sen dess så jag började galopera och sånt nu för bara någon månad sen. En dag när jag galoperade började han protestera, sparka och bocka, saker han aldrig gjort förut. Vi trodde han hade ont i ryggen så vi tog ut en massör, hon kom fram till att han i stort sett har ont i hela kroppen för han har lidit av stress i flera år och det har framkallat olika inflamationer i hans kropp. Efter det tog vi ut en veterinär som kollade på honom (vi hade märkt att han hade blivit halt igen) och hon kom då fram till att han har en kronisk hälta i frambenen och att han lider så mycket att det knappt är värt att ha honom kvar som sällskapshäst. Hon dömde då ut honom. 
 
Nu ska vi bara boka en tid i Skara så vi kan ta bort honom, det är ett jobbigt beslut men det är de rätta. Vi vill lämna in honom för ingen i familjen vill se när något händer för han står oss för nära hjärtat. Jag hoppas alla förstår att detta är väldigt jobbigt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback