nyttiga hallongrottor

 
Ja jag kan väl inte säga att det blev hallongrottor, men det blev ju iallafall hallonkakor! Eftersom jag hatar dadlar struntade jag i dom, hallongrottorna är väldigt nyttiga och goda, dock inte det godaste jag ätit för för jag hade nog inte haft mina svalt tillräckligt länge. Jag skulle nog ha kakorna i kylen i ett dyng iallafall. Men supperlätta attt göra!
 

Till nötbotten behöver du:

- 2 dl hasselnötter

- 1/2 tsk vaniljpulver

- 1/2 dl vatten

 Gör såhär: Mixa hasselnötterna till ett mjöl, tillsätt vaniljpulver och vatten och mixa igen. Fördela därefter degen som en botten i 12 muffinsformar.

Till hallonfyllningen behöver du:

- 250 g hallon

- 6 dadlar

 Gör såhär: Mixa hallonen och dadlarna och bred förefter ut fyllningen över hasselnötsbotten i de 12 muffinsformarna.

Till chokladtoppingen behöver du:

- 2 dl kokosolja från fitnessguru

- 1 1/2 dl kakao 

- 1/2 dl agave sirap

Gör såhär: Koka upp lite vatten i en kastrull och sätt därefter en tallrik över kastrullen med kokosoljan i så att kokosoljan blir rinnande därefter är det bara att röra i kakaon och agave sirapen i tallriken tillsammans med kokosoljan.

 Slutligen häller ni bara chokldröran så att den täcker fyllningen och botten. Sen låter ni bara  hallongrottorna stelna i kylen och så är det färdigt, dom är väldigt mättsamma så jag skulle nog göra dem lite mindre än vanligt!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback