hur gör jag text under bilderna?

Jag fick en fråga där en tjej undrade hur jag gör text under bilderna och det är mycket enklare än vad ni tror.
Hur gör du sån där text som du har under bilderna? 
 

Jag använder Photoscape som är ett redigeringsprogram som är gratis att ladda ner (jag har photoshop och allt möjligt i min dator men jag tycker det är så krångligt så jag använder bara det i skolan haha) Men iallafall då, när jag tagit en bild lägger jag till en vit ruta nedanför bilden. Det markerade området är en tillagd ruta.
När jag har gjort det väljer jag något att skriva, och om det inte finns snygga typsnitt i datorn kan man ladda ner egna (det gör jag hela tiden typ) och då laddar men ner dom från Dafont.com. Om man hittar ett snyggt typsnitt där trycker man bara på download, sen trycker ni upp dokumentet som kommer upp, och sen trycker ni bara på installera. Tänk på att typsnittet är ledladdat till datorn, så ingen annan kan se det om du inte gör det till en bild.
 
Om man inte vill göra såhär kan man skriva direkt på bilderna. Hoppas du fick svar! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback